::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Wednesday, February 24, 2010

kisah akak yang chomel

mungkin entry ni panjang..kalo rajin korang bacalah yea..aku tak paksa.!!

Nak dijadikan cerita..cuti CNY last week aku pegi jalan2 dengan mama ..
konon nak cari kain baju kurung kat salah satu gedung kain terbesar kat Kelantan
jalan punya jalan..da smpai
pilih punya pilih..da jumpa..
kain chiffon yg berkenaaan..kaler ungu you..5metre



pnggil la akak chomel molek ni..( suspek utama)..nak suruh potong kain
hrga rm75 sepasang = 4metre
kami nak 5 metre..dia potong 5metre
ok lah..settle
free lining rupanya..ok..bgs..jimat duit
pas2 dia potong la lining purple gelap(dia da mula buat hal)


-------------------------------------------------------
akak chomel:sudah siap memotong kain lining purple gelap
mama:mak cik rasa purple muda lagi sesuai kot
akak chomel:tak.pucat..(smbil buat muka bodoh)
mama:hmm..tapi mak cik lagi suka lining purple muda(mengharap)
akak chomel:( buat tak tahu)
mama:ok lah..purple gelap lagi sesuai kot
-------------------------------------------------------

ok fine....mama mengalah

-------------------------------------------------------
aku:kain lining dah cukup 5metre eh kak?
akak chomel:4metre je..free untuk sepasang baju(smbil menuju ke kaunter)
-------------------------------------------------------

dia da mula buat hal lagi.ni tak boleh jadi.aku pergi ke arah akak chomel


-------------------------------------------------------
aku:akak,kain lining memang untuk free je ke?tak boleh beli asing?
akak chomel:boleh
aku:owh,tapi saya nak 5metre sebab saya beli kain chiffon 5metre..lagi 1metre saya nak alas dengan apa?
akak chomel:buat muka tak bersalah
aku:akak tak tanya saya dulu saya nak berapa metre..harga saya boleh bayar.saya tak kisah.
akak chomel:diam seribu bahasa
aku:saya pelanggan akak.kalo ikutkan boleh je saya tak bayar harga kain akak tadi.nasib baik mak saya tak kisah
akak chomel:terkedu
-------------------------------------------------------


sambil membayar harga kain..akak tu tak da nak minta maaf ke apa ke..
dah sampai rumah rupa-rupanya mama pown tak puas..
membebel kat akak tu..


yelah..kau tak tanya aku dulu berapa aku nak..aku ke kau yang nak beli
sukahati akulah..
pastu plak jangan pandai2 nak pilih warna ok.!!!
aku ke kau yang nak pakai baju tu??
aku memang hangin puting beliung ngn akak nih..!!!arrgghhh!!!
weih..suka hati akulah!!!!ada aku kisah hal kau





moral of the story::<\u>
budi bahasa budaya kita..senyumlah sikit!!!
and customer is always right





11 suara hati:

~ i K i N ~ said...

sekeh jeh akak tuh bley x?
mane kedai nk laku klu wat pangai cmtu..
eiiiiiii!

KizZ said...

melampau nye kakak 2..
x comel ahh cm2 an..
lau kechix mmg terus blah.pnh wat kot..

nabila saat said...

ikin::
tu la pasal..padahal
kedai tu mmg gedung kain yg sgt fames
pekerja tak berkualiti
rasa nak pelangkung je akak tu

kizz::
sangat rude
da la xsenyum langsung

shahrinabd said...

di manakah kecomelannya?

haha...

nabila saat said...

pada wajahnya kah??
pada tahi lalatnya kah?

tidak diketahui..
agak comel
but she is worthless..!!!!!!

Penulis Hingusan said...

ya Allah, mesti panas kan.he~ sabo je lah.

ana_zara said...

pandai2 je ye akak tu.. x comel dah buat perangai cmtu.. huhuhuhu

nabila saat said...

SYAZA::
sabar jelah..da xleh nak bwat apa dah..!!
and my mom mmg cool lah

anazara::
xchomel..xchomel..xsuka akak tu

Nadiene said...

lah, jual beli upenye...

farhana said...

wah..sesuka hati je kan akk 2..
mmng xde etika lngsng

nabila saat said...

fid::
ya..jual dan beli

kak fana::
kena soh akak tu pegi beli takaful etika..barulah beretika

Blog Widget by LinkWithin