::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Friday, March 5, 2010

kala malam itu...

oktober 2009
-terdengar ura-ura keributan..semua makhluk sepatutnya sibuk mencari tempat berteduh bila tiba musim bertugas
-dengan bantuan anak ketua kampung,aku membuat persiapan awal menunggu musim menanam


oktober 2009(beberapa hari selepas)
-kekurangan kemahiran, aku dimarahi.


november 2009
-semua makhluk kelam kabut mencari tempat berteduh dengan bantuan ketua daerah
-aku turut sama kelam kabut mencari dan mencari


november 2009
-aku sibuk mencari tempat berteduh hingga ke hujung daerah.utara,selatan,timur barat,berpanas,berhujan.
-adakala dimarahai,dipuji,diabaikan.aku terus mencari


disember 2009
-mencari lagi dikampung halaman
-ramai yang mencerca,melempar tohmahan,,aku terpaksa pekakan telinga


januari 2010
-mendapat dua lot tanah di kala musim menanam kelak
-tenang di kala makhluk lain masih mencari tempat(sesetengahnya)


februari 2010
-aku tenang lagi
-ada sesetengah makhluk baru terjaga dari mimpi.baru terkapai2 untuk mencari tempat berteduh


mac 2010
-masih banyak makhluk yang tidak berjaya mendapat lot tanah untuk menanam kelak
-aku mendapat tempat yang lebih baik dari sebelum.rezeki melimpah ruah.


p/s:
dikala malam ini......
aku menaip suara hati ini.....
aku tahu niat dan motif aku sendiri.....
usaha gigih akan memberikan ganjaran terbaik buat kita.....
jngan hanya cakap kosong.....
perlu berani mencuba....
jangan mengharapkan orang lain.
....
mungkin dengan usaha itu,insyallah tuhan tahu segalanya dan memberikan yang terbaik untuk kita.....
dan jangan pula kamu membangga diri dengan apa yang kamu ada....
jangan menjilat ludah kamu sendiri
.....
doakan kejayaan orang lain adalah lebih baik dari mengutuk dan mengumpat orang lain....
hanya aku tahu apa yang aku rasa dalam hati aku....
...............
sesunggunya aku juga punya perasaan.

5 suara hati:

farhana said...

Lot tanah yg diperoleh 2, bangunkan sebaiknya..
Jgn dibiar terbiar tanpa mendatngkan hasil....

@fitridzulkifli said...

laa, anda nak pergi bertani ka? haha





http://fitridzulkifli.blogspot.com

Aidi-Safuan said...

euw.....ade ke orang jilat ludah dia? camne erk? penah tengok ke? pengotornya.... :p

kuyam said...

ni pasal apa?nk pergi bertani eh?
gud luck2!kuat oke :)

nabila saat said...

fitri::
mahu pergi bercucuk tanam
menghasilkan komponen2 yg boleh dilitar pintaskan

aidi::
ada la weih..
ko la yg buat..sbb tu xpenah tgk..kan

kuyam::
kuat..strong..wish me luck!

Blog Widget by LinkWithin