::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Monday, May 17, 2010

serious case of minah tudung

I think it is important for me to share with others what i have read from someones blog tonite.
Since primary school i have been exposed about this kind of things.And until now i still know about this.but i do nothing,and now i have to wake up..!!!!!

Kalau kita semua perasan sekarang, fesyen bertudung bersanggul sangat2 famous sekarang. Saya tengok, majoriti yang bertudung, especially yg pakai shawl dan tudung ariani...msti akan mengayakan tudung y dipakainya dalam keadaan bersanggul tinggi.Like this pics above.

Hadith ada menyebut::

“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”
- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

Rasulullah s.a.w bersabda:

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim.
Hadith no 212-


For the conclusion, sama2lah kita sebarkan isu ini.. Agar ianya dapat memberi kesedaran utk diri saya & kita semua. Saya sendiri pun bukanlah insan yg sempurna.Kita ingat mengingati antara stu sama lain. Banyak sgt perkara yang harus diperbaiki.

5 suara hati:

zino said...

fesyen la tu..

~ i K i N ~ said...

kak b~
org pun ade search pasal tuh td,
since ade sum1 yg m'nyebut pasal tuh..
gud job!
jom tolong igt kn org2 laen~

nabila saat said...

zino::
trend masa kini

ikin::
kita sebarkan kpd yg lain

Anonymous said...

salam..
dah lama dah terpendam dalam hati ni nak sebarkan n gtaw org pasal benda ni..
cos dah sangat2 menular sekarang, but somehow tak terbagitaw2..
gud job!
semoga kita semua alert..
=)

nabila saat said...

nabila::
sama2 kita ingt mengingati

Blog Widget by LinkWithin