::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Tuesday, September 21, 2010

perempuan part I

Perempuan Datang Atas Nama Cinta
Bunda Pergi Karena Cinta
Digenangi Air Racun Jingga Adalah Wajahmu
Seperti Bulan Lelap Tidur Di Hatimu
Yang Berdinding Kelam Dan Kedinginan Ada Apa Dengannya ?
Meninggalkan Hati Untuk Dicaci
Lalu Sekali Ini Aku Lihat Karya Surga
Dari Mata Seorang Hawa Ada Apa Dengan Cinta ?
Tapi Aku Pasti Akan Kembali Dalam Satu Purnama
Untuk Mempertanyakan Kembali Cintanya
Bukan Untuknya Bukan Untuk Siapa
Tapi Untukku...
Karena Aku Ingin Kamu
Itu Saja...


...:::Puisi Rangga-Perempuan:::...

Waah..bayangkan ada insan yang sudi bagi puisi sepuitis ini kat aku..aarrgghh..
pitam beberapa saat, kembali tersedar,genyeh2x mata, berlari-lari itik pegi peluk lelaki itu, dusshh kena langgar kereta, tersedar, jatuh katil..adoiiiii
oo0wh..patotla..puisi ni sad ending..ceett

PEREMPUAN adalah wanita..hiasan dunia paling indah ciptaanNya.Aku adalah wanita.
Ramai lelaki yang susah nak faham apa yang tersirat.Apa yang makwe aku tgh fikir ni?? Awak ni kenapa, muka berkerut2x?? Awak ni, pelik taw, sekejap ok,sekejap hepi,kejap sedih, apa masalah awak sebenarnya ni??kan..kan..Women is so complicated to understand.

PEREMPUAN sukakan pujian tapi kadang2x dia x tahu macamana nak terima atau menunjukkan ekspresi bahawa dia suka org puji.Jadi, solutionnya, buat muka toya, buat2x xtahu, senyum terpaksa dan paling xbleh control, deny.haha!!malu lah tuh org puji.teeettt..

PEREMPUAN juga kadang2x susah nak terima nasihat. Mungkin dia merasakan dia dah cukup bagus, ataupun terlalu kerdil di mata pakwe dia sendiri. Mungkin juga dia tidak reti untuk mengekspresikan bahawa dia menerima nasihat tu.Jadi, solution, IYA, OK, iya saya dengar apa awak cakap.Tapi, ketahuilah bahawa wanita suka dengan kelembutan. Nasihatilah dengan cara yang betul, nescaya mereka sudi mendengar walaupn tanpa ekspresi.

PEREMPUAN memang seorang yang setia. Small cases yang jenis x setia.Very rare.Kalau dia dah suka dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.Mungkin mereka ada ramai kawan lelaki, tetapi percayalah hanya kamu dihatiku..arrghhh.

PEREMPUAN sebenarnya mudah nak tackle.Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.Jangan bila nak dapat, bukan main sms, call.Tapi bila dah dapat perempuan tu, sms pn sekali seminggu, apatah lagi call.Memang nak kena makan penampor leh tu.Bye bye je lah x sampai 3 bulan.


PEREMPUAN ni memang halus.Macam sutera, cantik, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun mereka memaafkan seseorang yang lain atas sebab biasanya perempuan ni akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan dendam.Kata orang, walaupun luka telah sembuh, tapi parutnya tetap ada.

--------End of Part I--------


Current Mode::Thesis mode,pening baca journal
Layan CAMELIA: IRWANSHAH

0 suara hati:

Blog Widget by LinkWithin