::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Monday, December 12, 2011

Review:: OMBAK RINDU


Hye peepss..


Finally dapat jugak aku tengok Ombak Rindu nih..Best movie of the year??ek?ek?
Semua org dah lama tgk, aku je yang baru berkesempatan dalam kesempitan ni. Sambil dress up ombak ombak..hehe..aku g tgk ngn officemate aku


Mcm2 spekulasi org bagi pasal filem ni..Nur Kasih lg best la..Maya Karin xsexuwai lah..Bla..Bla..Bla..comment daripada aku???

Ok sumpahhhh aku tak tipu memang BEST YANG TERAMAT BANGAT ok! Bagi aku yang berhati sensitip memang akan menghayati lah filem ni. Yang kata x best tuh,mungkin orang tersebut x menghayati. haha. X pon, mungkin mereka terlepas scene-scene yang best sebab pergi toilet ke, or whutever. hoho.Lagipun aku da baca novel dia dulu kala, so aku bleh bayang jalan cerita dia.


So far, jalan cerita dalam filem ni memang bestttt giler. Dan bagi sape2 yang dah mengikuti cerita Ombak Rindu ni since novel, mesti lagi rasa best. Mungkin bagi sesape yg x baca novel dia..mungkin akan rasa cite ni pendek dan xd link..mcm cite Lagenda Budak Setan..Tapi bg aku terbaik dari ladang epal hijau.


Lakonan Aaron Aziz memang menjadi sangat-sangatlah. Romantic abis. Aku kadang2 fikir gak, isteri dia x jeless ke bila tengok babak2 manja Aaron dengan pelakon lain? huhu. Mula-mula dalam cerita ni, Aaron memang x suka pon dengan Izzah (Maya Karin). Alasannya, sebab si Izzah ni perempuan kampung. Last-last, jatuh cinta jugak. Betollah orang cakap, mula2 je benci, lama2 jadi sayang.

Dalam filem ni jugak, aku suka dengan watak Maya Karin :) Mungkin sebab dia bertudung. Cantikkk ok dan tak nampak macam janggal pon dia bawak watak wanita bertudung. Dia pakai tudung pon cantik. Sweet je :)

Nih haaa..watak jahat dalam cerita ni. haha. Bukan watak jahat sangat pon. Alahh, normal lah, bila dapat tau orang yang kita sayang, then kita rasa macam nak "eeee..nak kuti2 jeee". So far, Lisa Surihani ni pon mmg bessttt dan memang cantik sangat2. Lagi cantik daripada Maya Karin. hehe. Tapi Maya Karin lagi cantik. Eh, pening. Dua-dualah cantik senang cite.


Ni Scene paling sweet bagi aku..~

Jadi kesimpulannya, bagi sesiapa yang tertanya-tanya, besttt ke Filem Ombak Rindu ni. Bagi aku, memang besttt yang teramat sangat and filem ni memang berjaya cekik air mata aku kat panggung wayang tadi.haha. Basah tudung aku. huahua. Aku x nak cerita lebih-lebih kat entry ni, nanti korang dah tak suprise nak pegi tengok. Better pegi nengok sendiri :)

2 suara hati:

KAMIHIDUP said...

oh tak tengok lagi. :(

nabila saat said...

oooohh...sialah tengok..
hehe

Blog Widget by LinkWithin