::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Monday, December 29, 2008

Sekilas tgk gambar AIDILADHA,best.Memberi 1001 MAKNA kepada aku. Ni schedule aku 1st day aidiladha:

--->>>>>>> Ni nenekku yang terchenta..<<<<<<<---

0630:Huarghh..MORNING!! mandi pagi raya memang terasa sejuk yang teramat.sebab biasa pkul 8 baru bangun.mwahaa!!

0800:allahuakbar..allahuakbar..allahuakbar..merasmikan tingkat atas masjid kasa yang belum penah aku naik.

0930: rumah aku ambil 3 bhagian.kakak aku,nenek dgn makcik. thn ni kak umi yang korban.seronok..dah lama tak pegi tgk org sembelih lembu.

1400:waahh…lama betul nak siap.penat dr tempat sembelih blm penat, kena potong daging pulak.tp best..aku potong daging yg sangat bnyk.dan aku juga telah MENGOFFERKAN diri untuk cuci perut lembu.makcik2 aku apa lg..boleh aja.makcik2 dgn nenek aku mmg akan berkampung kat cni kalau raya.

--->>>>>>> teliti..menantu harapan..ceehh<<<<<<<---

--->>>>>>> proses potong memotong daging<<<<<<<---


1500:ternyata aku tersilap.CUCI PERUT LEMBU mmg sgt complex dan rumit dan memenatkan..aduss..konon teringin nak mkn perut lembu,nah RASAKAN.!!

1730:proses memotong daging,cuci perut pown dah siap.masa untuk mandi.


--->>>>>>> Budak hingusan kg jias..mwahaaa~<<<<<<<---

1830:sepupu kesayangn aku ni nak buat bbq plak.terpaksalah aku siapkn bhnnya.perap daging..hmm, menu mkn mlm hari ni sgt special."Daging sup,daging bakar,daging lada hitam dan daging goreng".well..nama pown raya korban.hehe.

--->>>>>>> ni makcik aku yg demam lembu sehari..ahaxx<<<<<<<---

2030:kalau time raya, rumah aku mmg full.mula jam 8.30 da ramai yg datang.semua org sangt seronok.aku pown seronok.makcik aku tiba2 datang. “Nabila,tlng goreng telur mata.Da xboleh dah bau daging,nak sentuh pown tak nak” Hakhak3x..kesian dia..

2330:semua org dah penat.masing2 lepak kat ruang tamu.aku mempromotekan minyk rambut yg akuguna kat makcik2 aku.huhu. dorang apa lagi tadah kepala suruh sapu minyak siap picit2 kepala lagi. Tak pasal2 aku bukak salon mlm 2..huhu

0130: time to SLEEP..gudnite..hari yang sgt full dan memenatkan.yang penting, KITA ENJOY!!

0 suara hati:

Blog Widget by LinkWithin