::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Monday, December 29, 2008

SEJENAKKU TERMANGU DI JENDELA.....

Terkadang aku sering menyalah kan diri sendiri, merasakan diri ini begitu hina,begitu ralatnya insan bernama aku ini like the most wanted person yang akan dikenakan hukuman gantung mandatory.

seringkali suara-suara sumbang mencucuk-cucuk gegendang telinga.salahkah aku?terasa diri aku yang hina ini begitu kerdil dan jijik di mata mereka.aku cuba membersihkan diri, ,menyucikan jiwa rohani.

seringakali disalah tafsir.riak.takbur.am i?

Firman Allah ada menyebut: Katakanlah kepada mereka : “Matilah kamu kerana kemarahanmu itu.” (Al-imran:119)

Konklusinya,Jika kamu berkeinginan bahawa kamu menjadi orang yang dapat diterima di semua kalangan dan disenangi di seluruh tengah-tengah masyarakat serta kamu selamat daripada segala keaiban di muka bumi ini,

maka kamu telah menginginkan sesuatu yang amat mustahil dan kamu telah berangan-angan dengan suatu yang sangat tidak mungkin wujud.

La Tahzan-Jangan Bersedih (Dr.Aidh Al-Qarni)..itulah penyelesaian yang dapat aku ambil.cuba untuk memujuk hati ini.salah satu cara untuk aku menyingkapi kritikan yang tajam dan telus.Alhamdulillah.

2 suara hati:

OJENG said...

ceh da wat blog plakk
haha
jom exchange link.jgn lupa tuk jadik follower aku.haha
http://izzzlainiiihashim.blogspot.com/

nabila saat said...

mesti ah..
menghilangkan bosan dok ngadap kejut je
ahaxx

Blog Widget by LinkWithin