::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Monday, January 17, 2011

apahal nama aku pun kau nak rembat??


Nama aku memang femes..N.A.B.I.L.A. ramai mak2 nak letak nama nabila, maksudnya orang yang bijaksana..wahaa..best x?best x?nabila antara nama2 yang femes sewaktu zaman sekolah berhingus dulu. ada gak nama lain..Hidayah..aku ingat lagi, dalam satu kelas sampai 3 orang nama hidayah.terpaksala bagi gelaran hidayah kurus, hidayah kecik,hidayah hasan.macam2 lah..time tu nama nabila ada 2 org je kat kelas aku.so, untuk membezakan kedua2 kami, aku dapat nabila S aka nabila saat.kawan aku dapat nabila J aka nabila jusoh.tapi kadang2 cikgu plak panggil aku nabila besar dan kawan aku nabila kecik.aishh..macam2.


teringat zaman sekolah2 dlu.time dulu femes basikal lerun..semua jenis basikal yang semacam ni dipanggil basikal lerun.padalah jenama dia lain.pelik kan.aku pun x paham. masa dulu x aku g sekolah naik basikal. jalan pulak kat kawasan parit.best. mula2 abah belikan basikal ,malu nak bawak kat kampung.main kat belakang rumah je.tepi telaga,depan kebun belakang rumah.haha..seminggu lepas tu dah tak malu dah.bawak g sekolah dengan bangganya.aiii..basikal.dah jadi besi buruk da sekarang kau!!
dah naik darjah, dah semakin dewasa.biasalah untuk budak2 pompuan yang makin nak jadi
sweet seventeen nih.ramai la orang2, syarikat2 yang datang bagi ceramah.pasal cara2 jaga diri, perubahan pada diri, termasuklah nak promote tuala wanita.bukan main bnyk syarikat tuala wanita yang ada kotex,stayfree,whisper,intimate etc. tapi kenapa rakyat malaysia masih panggil KOTEX untuk semua jenama.pelik kan.aku pun x paham.


masa zaman matrikulasi, aku dah mula makan megi.nak jimat duit punya pasal.zaman sekolah
tingkatan x makan megi.mak cik kantin dah sedia makanan free dah.rugi x makan
.aii..megi,ko la penyebab aku makan tomyam.tiap2 mlm stay up study.makan megi tomyam cap Ruski..best!! megi..megi..bukan main bnyk jenama mee segera kat malaysia nih, mamee, ruski, cintan, indomie..tapi semua korang panggil megi(Maggi).apasal eh?ntah.aku pun xpaham.

lagi satu orang kampung aku kan.kalau nak basuh baju, nak rendam baju.mesti guna clorox. golongan mak2 mesti selalu guna clorox.nak basuh baju sekolah anak2 yang putih.mesti mak2 korang guna jgk, xpyh tipu le. kalau boleh kasut pn nak rendam clorox.aku ni pun jenis kasut selalu kotor.ntah pegi berkubang kat bendang mana tah.kasut mesti hitam je.tahap bebelan mak aku semakin kurang bila kau naik drjah 3.dah jadi pengawas kena guna kasut itam.nah!! xpayah rendam cloro xdah.clorox pun satu hal.bukan main bnyak jenama cecair peluntur bleach la ape lah.tapi korang still panggil clorox kan.ntah.aku pn xpaham.

sampai sekarang aku x paham.dah la nak chow,kepala da pusing.btw semalam aku g mkn KFC.dapat free mug 24K gold.jgn jeles.
ok lah..chiow~

3 suara hati:

zino said...

nama ada nilai komersial..

nub said...

itulah dinamakan monopoli bisnes...

macam ubat gigi..dipanggil colgate.
MSG dipanggil ajinomoto...


=)

nabila saat said...

zino::
betol2x..

nub::
aah..sama lah tu..colgate dgn ajinomoto
aisshh..mcm2

Blog Widget by LinkWithin