::..a walk to remember..::

:.konco-konco peminat cik lebah.:

Iklan Best..!!

Thursday, December 9, 2010

-polysmart cart-

ok hari ni kita bershopping!!!hehe..ingt lagi x sebelum ni aku ada buat entry pasal projek design beta iaitu shopping cart..!!yeah..klik sini kalau x ingt..so, di atas beberapa permintaan yg x seberapa..ni nak update lagi pasal trolley ni.hal ini kerana (cewah..skema), dengan berakhirnya jam 11.30pg td, berakhirlah pembentangan untuk projek ini..hanya untuk sem ini.tahun depan aku akan try market shpping cart aku ni..yeah!teruja yang amat

actually, masa shopping kita selalu face bnyk problem kan..cntohnya susah nak tolak trolley..payah kan nak control lagi2x kalau nak buat u-turn..dah tu kalau nak speed ckit dah payah nak stop.pastu barang2 kecik selalu je jatuh ikut celah2 jaring metal..kan..kan..tambahan pula, (lagi sekali ayat skema) selau tak kamu kena electric shock..aku selalu jek kena..adoiiyaa..mcm dah kembang rambut..masalah betul..mak2x pun susah nak shopping, dah la bawa handbag besar, nak letak anak kat trolley pon xselera.kotor la..xselesa baby sebab tempat duduk besi..

jadi, saya ada jalan penyelesainnya..ini bukan skim cepat kaya, bukan juga produk tiruan.jom kita tengok lagi..dengan menggunakan shopping trolley ini yang aku bagi nama POLYSMART CART, semua masalah tadi telah selesai..xpayah pk ape2..you can now enjoy your shopping time...eh, eh, aku xcite lagi kelebihan trolley ni..lupa pulak.

pertamanya,trolley ni dibuat dari polypropylene (copolymer).senang cerita, ia adalah fully recycleable. design dia aku buat frameless.jadi, x payah dah nak risau hitting your ankle ke barang jatuh ke lantai ke. lagi satu, trolley aku ni ada tmbahan different compartment untuk bottles, squashy goods mcm telur, roti dan juga compartment untuk wet and dry goods.best x?best x?jadi, senang.xpayah pasal telur pecah ke..sabun basuh bau ikan ke..(kini tidak lagi..)..

dan yang best lagi pasal design aku ni, aku buat height dia lower tapi still ergonomik ikut human antropometry la.sebabnya, bila lower, moment inertia akan rendah.jadi senang la nanti nak tolak trolley dan jugak senang nak stop kan trolley. mak2 pun dengan riang gembira letak anak kat child seat yang memang selesa dan selamat sebab kami buat seat belt yang sesuai untuk restrain your baby.aku pn tambah features tempat untuk sangkut handbag, advertisment dan yang paling penting ada permanent bar code scanner.senang nak chek hrga barang.aku juga guna reflector kat body trolley, nnti senang pekerja nak cari trolley yg hilang time malam.xd la kete yang langgar trolley.kan.

menarik x??haa..mesti tertanya-tanya kan..mesti mahal kan.xd lah..murah sajoo..setelah consider material, assembly cost,machine,labor, outsourcing material semua. total kos adalah lebih kurang RM 530. kalau dibandingkan dengan current shopping trolley pn harga lebih kurang RM 450.so, apa salahnya bertukar..xd la payah sangt pown.jadi, aku nasihatkan para pengusaha shopping store.belilah trolley aku..



ni la lebih kurang lukisan usang aku punya Polysmart Cart..ok lah..nak layan Oh My Lady jap..baru download ep 14..daa!!chow~

p/s: jom shopping bersama nabilasaat.nak g jom heboh dis weekend..xd sapa nak ajak aku ke?

2 suara hati:

Rohani Hashim said...

nabila, bila nak siap..uhuuu akak teruja nak tgk...heheh sbb kaler hijau...

nabila saat said...

mzhany::
hehe..akak doa saya hbis belaja cepat..boleh la saya terus buat..hehe

Blog Widget by LinkWithin